In MarketingTribune: Met meer dan 25.000 vierkante meter 'inspiratie', 100 foodstands van A-merken tot private labels en een grote hoeveelheid optredens, sprekers, workshops en activaties werd dit weekend het eerste foodfestival van Albert Heijn gehouden. We namen een kijkje.
Vrijdag en zaterdag jongstleden begaven zich 13.000 betalende bezoekers naar de enorme Expo Haarlemmermeer-kas te Vijfhuizen. Daarmee was het volgens AH-ceo Marit van Egmond uitverkocht. Het event van Albert Heijn, geproduceerd met XSAGA The Experience Company, werd aangekondigd als: 'Voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat eten voor jezelf en de omgeving kan betekenen. Laat je inspireren door topsprekers. Beleef interactieve workshops en proef het eten van morgen. Meer dan 25.000 vierkante meter inspiratie, 100 foodstands van A-merken tot private labels en een grote hoeveelheid optredens, sprekers, workshops en activaties.'
Verschillende zones
Het event had de opzet van een foodfestival. Overal kon je de meest uiteenlopende hapjes proeven, food 'ondergaan' en horen, ruiken en kijken naar verhalen en info over food van morgen en nieuwe trends. Hiertoe had Xsaga de ruimte in verschillende zones verdeeld. Aan de vele aanwezige Albert Heijn-medewerkers kon je makkelijk je extra vragen stellen.