XSAGA in BRANDPULSE: ‘Over de kracht van emotie’

Brandpulse

“De afgelopen 4 jaar voert XSAGA onafgebroken de Bea World Top 30 Event Agencies aan. Dat betekent dat wij ons internationaal kunnen meten met de besten, nou jij weer!”

Enthousiast ploft hij neer in zijn stoel. Het interview gaat zo van start. Maar eerst vertelt hij ons met een grote glimlach hoe hij dit jaar zijn carnavalsdagen heeft gevierd. Foto’s zijn er ook. “Kijk dat kleine meisje, verkleed als roodkapje! En kijk haar hond!” Naast het meisje loopt een grote wolfshond met een bril, een kanten hoedje en een jasje. “Serieus! Had je toen naast mij gestaan, dan had ik van geluk een biertje voor je gehaald”.

XSAGA, is synoniem voor activatie. Bijna alles wat het Amsterdamse bureau aanraakt, verandert in goud. Met aan het roer – oprichter en creatief directeur Patrick Roubroeks. Eens journalist en verslaggever bij de NOS en uitvoerend producent bij IDTV, inmiddels al 22 jaar, zoals hij het zelf zegt, de Kop van Jut bij XSAGA: The experience company. Een bevlogen man met een strategische activatiefilosofie en hart voor authenticiteit. Een man die schoonheid en emotie op een voetstuk durft te plaatsen. En dat heeft hem geen windeieren gelegd. Ook geen kapsones, trouwens.

“Die klinkende titel, daar ben ik natuurlijk hartstikke trots op. Maar dat zegt niks over de daily struggle die ook wij in dit bedrijf hebben om ervoor te zorgen dat wij de mooie klussen mogen doen en de mooie klanten krijgen. We doen dat eigenlijk met twee adagia: mooi werk maken met mooie mensen.

Mooie dingen maken is voor mij belangrijk en altijd met de gedachte dat 1 plus 1 niet 2 is, maar 11. Dus je zoekt talenten van mensen die samen een groter doel kunnen realiseren. En dat lukt ons redelijk goed. We hebben een enorm groot netwerk van mensen met wie we de dingen doen: designers, tekstschrijvers, regisseurs, vormgevers, fotografen, you name it. En die zetten we in om het best denkbare ding te maken voor de klant, waarbij wij hopen dat de klant ook tevreden is en weer terugkomt. Zo bouwen we al 22 jaar aan impactvolle brand activation.”