XSAGA in Event Inspiration: Drie dagen ‘leuk, lekker én informatief’

In Event Inspiration: Op uitnodiging van XSAGA liepen wij vorige week over het Beter eten Festival dat bedacht is door opdrachtgever Albert Heijn als aftrap van de missie om Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen. Het moet gezegd worden; het was een heerlijk verfrissend Festival waar genoeg viel te beleven en de boodschap op laagdrempelige wijze bleef hangen.

Wij gingen in gesprek met Bob Veerman, senior projectmanager, die namens XSAGA verantwoordelijk was voor dit uitdagende traject.

Hoe is deze mooie aanvraag bij XSAGA terechtgekomen?
“We hebben in het verleden drie edities van het Allerhande Kerstfestival georganiseerd voor Albert Heijn. Daar hebben wij laten zien waartoe wij in staat zijn. Albert Heijn wilde met een festival Beter eten tot leven laten komen; voor hun collega’s, partners en niet onbelangrijk hun klanten. Aan XSAGA de eervolle taak om deze droom te verwezenlijken."

Hoe zag het evenement eruit?"
Het betrof een meerdaags festival waarin de focus lag op Beter eten. Het evenement bestond uit 3 domeinen; ‘Beter eten is beter leven’, ‘Beter eten verbindt’ en ‘Beter eten is de wereld beter achterlaten’. Deze domeinen werden vertaald naar ‘ik’, ‘wij’ en ‘de wereld’ en bouwden daar drie domeinen omheen om het verhaal goed te kunnen overbrengen.