XSAGA in Event Inspiration: Lancering XSAGA Video

XSAGA Video nieuw label van XSAGA waarin de kracht van schoonheid en beeld samenkomen

Denken wij aan XSAGA, dan denken we aan de vele creatieve live producties, talloze prijzen voor award-winning cases en prachtige foto’s waardoor in één beeld na afloop de live ervaring nog lang resoneert. Vooral dat laatste kan gezien worden als de signature van een goede XSAGA-productie. Een complete productie teruggebracht tot ‘die ene foto’ die de wereld over gaat.

Logisch, want XSAGA gelooft in de communicatiekracht van schoonheid en beeld. “Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden. Wat kan er dan gebeuren wanneer wij een verhaal in bewegend beeld vertellen?” aldus eigenaar Patrick Roubroeks. Daarmee is XSAGA Video geboren; een label van XSAGA waarin de focus op op zichzelf staande video’s ligt.

Verbinding door verbeelding

Een mix van opdrachtgevers, relaties en media werd vorige week uitgenodigd om in Soho House in Amsterdam aanwezig te zijn bij de lancering van XSAGA Video. In een prachtige, intieme bioscoopzaal (wow, goed gekozen!) werden we met woorden en vooral beelden overtuigd waarom dit label is gelanceerd. Van de presentatie van de Vereniging voor Wetenschapsmusea en Science Centers tot filmportretten van Reinbert de Leeuw en ‘1200 molens’, winnaars van de Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs. Sommige video’s kunnen zich qua ‘emotie aan een boodschap toevoegen’ oprecht meten aan prijswinnende documentaires. #kippenvel