Het is dinsdagmorgen 20 april. In alle vroegte verzamelen zich twintig mensen aan de voet van het Molenmuseum De Valk. Vandaag staat de XSAGA Inspiration Walk op het programma, waarbij de stad Leiden het fraaie decor verzorgt.
XSAGA bestaat dit jaar 20 jaar en dat moment wilde men op gepaste manier vieren en daarom bedacht men het creatieve concept om op iedere 20ste van de maand een bijzondere experience te programmeren voor een exclusieve groep vrienden van het huis.
Inspiration Talks & Walks“Wij begonnen met de onthulling van onze thema”, spreekt Patrick Roubroeks, creatief directeur en co-founder van het jubilerende bedrijf: “everything is experience, experience is everything. En als je zoiets wilt claimen dan moet je daar ook naar handelen.” Zo klommen ze in een 46 meter hoge reclamemast van Ocean om het doek er eigenhandig in te hangen.
Daarnaast organiseerden zij maar liefst twintig digitale masterclasses onder de titel ‘XSAGA Inspiration Talks’ en vandaag is dus de tweede XSAGA Inspiration Walk.“Waarom Leiden?”, is onze eerste vraag aan de woordvoerder van het bedrijf uit Amsterdam. “Wij werken door het hele land en Leiden is een prachtige stad met veel culturele historie. Wij willen iedereen laten zien wat voor moois deze stad te bieden heeft. Schoonheid moet je, net als kennis, delen. Want delen is vermenigvuldigen.”