Koninklijke Luchtvaart Maatschappij
Hoe viert een koninklijk bedrijf als KLM, dat 30.000 medewerkers kent en meer dan 30 miljoen klanten per jaar mag vervoeren, haar honderdste verjaardag?
Een eeuwfeest van wereldformaat in het episch centrum Hangaar 10 te Schiphol-Oost. XSAGA was verantwoordelijk voor het concept én de uitvoering van de gehele productie.
Een sterk verbindend ‘familiefeest’ waarbij 65.000 mensen gedurende 6 dagen achter de douane werden ontvangen en een experience mochten meemaken om nooit te vergeten.
Het verleden, heden en toekomst van de oudste - onder eigen naam opererende - airliner ter wereld werd op impactvolle wijze op het podium geplaatst.
Iedereen in Nederland bleek op een of andere wijze verbonden te zijn aan de jubilerende blauwe familie.
Het evenement won een Cross Media Award, een Bea World Award én Eventex Award. Bovendien won KLM voor het eerst in vijf jaar tijd de Randstad Employer Branding Award. Waarmee de indirecte resultaten ook na de feestperiode nog een tijdlang door resoneerden.
- Eventbranche