Hoe zorg je ervoor dat je met een hybride evenement de aandacht van je doelgroep zowel off-, als online weet vast te houden? Bij XSAGA zetten we deze uitdaging bij het organiseren van hybride events om in kansen. Kansen om elk verhaal met dubbele impact over te brengen. Want juist de combinatie tussen fysiek en digitaal maakt dat de gewenste boodschap bij hybride evenementen luider kan klinken en langer kan nagalmen.
Neem contact op voor meer informatie
Alle hybride events die door XSAGA worden georganiseerd, staan in teken van hét grote idee dat tot in de kleinste details wordt doorgevoerd. Eén heldere boodschap die de sturende gedachte is bij het gehele aanlooptraject en bij de uitvoering van het hybride evenement zelf. Elk evenement vraagt om zijn eigen creatieve en strategische idee en aanpak. Maar altijd voegen wij emotie toe aan de boodschap. Dat kan zowel inhoudelijk als in de te kiezen vormtaal waardoor de effectiviteit en impact van de boodschap zal toenemen.
Het concept maken wij graag in nauwe samenwerking met de opdrachtgever omdat wij geloven dat 1 plus 1 in dit soort processen vaak elf kan zijn. Hierdoor wordt het concept ook gedragen door de opdrachtgever en maakt daarmee een grotere kans van slagen om gedragen te worden bij de achterban. Samen met de organisatie rollen wij het plan uit waarmee wij van A tot Z betrokken zijn en blijven bij de realisering van de hybride events en zorgen we voor impact die fysiek voelbaar is en tegelijkertijd van het beeldscherm af spat.
Neem contact op voor meer informatie
Dat de combinatie van fysiek en digitaal de impact van elke boodschap flink versterkt, bewees XSAGA tijdens de spectaculaire opening van De Zalmhaven. Deze 215-meter hoge woontoren werd in opdracht van AM, Amvest en BAM in de muzikale schijnwerpers gezet. De opening van het hoogste gebouw van de Benelux kon dan ook vanzelfsprekend niet geruisloos voorbijgaan. Dj-duo Mind Against liet het evenement letterlijk tot grote hoogte stijgen, door boven op de toren een show op te voeren waar Rotterdam en omstreken zowel live als digitaal getuige van kon zijn. Het publieksbereik van de investering werd daarmee substantieel vergroot en de boodschap van uniciteit en exclusiviteit werd met deze experience extra onderstreept.
Lees meer over de muzikale hybride opening van De Zalmhaven
Neem contact op voor meer informatie
Waarom zou de traditionele seizoensopening van het Concertgebouworkest beperkt moeten blijven tot de genodigden in het concertgebouw? Met deze vraag benaderde het Concertgebouworkest XSAGA en vroeg ons om van deze Opening Night een cadeau te maken voor héél Nederland. En zo geschiedde. Heel Amsterdam, Nederland en de rest van de wereld kon live en op televisie meegenieten van dit unieke evenement dat de werktitel meekreeg “We mogen weer’ omdat het orkest de jaren daarvoor door de pandemie niet in staat was om in direct contact te treden met haar publiek. Het werd een hartverwarmend weerzien tussen publiek en orkest waarvan XSAGA het concept en productie mocht verzorgen.
Lees meer over de bijzondere seizoenstart van het Concertgebouworkest
Neem contact op voor meer informatie
In coronatijd was het niet mogelijk om een grootschalig business evenement te organiseren waar duizenden mensen live aanwezig konden zijn. Toch verdiende de opening van het grootste landelijke windpark van Nederland juist een opening van die allure en omvang. Op voorspraak van XSAGA werd de opening van het park een geslaagd hybride evenement vanuit een Vattenfall-Studio in Utrecht, waarbij op speelse en persoonlijke wijze de naam van het 99 windmolens-tellende park werd onthuld door een exponent van de nieuwe generatie. Het gehele personeel van Vattenfall was middels zoom ‘live aanwezig’ in het programma en kon actief meedoen en was zo alsnog getuige van de opening waarbij de communicatieclaim van de onderneming (fossielvrij leven in een generatie) relevant en met impact tot leven werd gebracht.
Lees meer over de hybride onthulling van het Prinses Ariane windpark
Ook een hybride evenement organiseren waarbij de boodschap van je organisatie met dubbel zoveel impact aankomt bij de doelgroep? XSAGA denkt graag met je mee. Onze bewezen originele, creatieve en strategische aanpak leidt altijd tot een betekenisvolle ervaring. Bel ons tijdens kantooruren (020 560 6500) of bezoek onze contactpagina.